دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با فرايند اجراي محوطه سازي

اجراي محوطه سازي, خريد سنگ ورقه اي قهوه‌اي دماوند, خريد سنگ ورقه اي مشكي مشهد

آشنايي با فرايند اجراي محوطه سازي

۱۱۷ بازديد

اجراي محوطه سازي

در مراحل ساخت و ساز يك بناي مسكوني يا غير مسكوني، چندين مرحله ي اصلي وجود دارد. برخي از اين مراحل مربوط به اقدامات درون ساختمان و برخي ديگر مرتبط با اجراي محوطه سازي و فضاي بيروني ساختمان، مي باشند. ممكن است برخي از افراد در رابطه با اجراي محوطه سازي و نماي بيروني ساختمان اطلاعات چنداني نداشته باشند و اين امر باعث مي شود طراحي فضاي بيروني، بي اهميت جلوه داده شود. اجراي محوطه و طراحي آن داراي اصول و قواعد خاصي مي باشد و در صورت رعايت آنها مي توان به فضايي بسيار زيبا و كاربردي براي ساختمان، دست پيدا كرد. اجراي فرايند محوطه سازي را مي توان تحت عنوان "معماري منظره" نيز نام گذاري كرد. در اجراي منظره و محوطه سازي از عناصر مختلفي استفاده مي شود؛ ولي در اين ميان استفاده از سنگ هاي ورقه اي، يكي از آيتم هاي بسيار خاص، براي طراحي محوطه به شمار مي رود. استفاده از انواع سنگ هاي ورقه اي همچون: سنگ لاشه، ميگون، مالون، سنگ ورقه اي قهوه اي مشهد و سنگ ورقه اي قهوه اي دماوند، در طراحي و اجراي محوطه براي ساختمان ها و فضاهاي مختلف، رايج است. اين سنگ ها به دليل داشتن مقاومت بالا، رنگ هاي زيبا و اندازه هاي متنوع، براي اجراي انواع محوطه و طراحي فضاهاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند.

البته در استفاده از انواع سنگ هاي ورقه اي بايد جانب اعتدال را رعايت نموده و از بكار بردن سنگ هاي متنوع و مختلف، جلوگيري كنيد. همچنين بهتر است تمركز خود را از دست ندهيد و دچار آشفتگي در طراحي و اجراي محوطه مورد نظر خود، نشويد. منظور از حفظ تمركز در اجرا و طراحي محوطه اين است كه سعي كنيد يك مركز مشخص براي فضاي مورد طراحي در نظر بگيريد و ساير المان هاي بكار برده شده را حول آن مركز، تنظيم نماييد. اين كانون يا مركز محوطه، مي تواند يك حوض يا آبنما با اجراي سنگ هاي ورقه اي باشد؛ در هر صورت بهتر است محل تاسيس آن نزديك به در ورودي محوطه، باشد.

 

نكات مهم در رابطه با اجراي محوطه سازي

در زمينه ي اجراي محوطه سازي، بهتر است از ساده ترين المان هاي ممكن استفاده نماييد. همانگونه كه از روزگاران كهن ذكر شده و سينه به سينه نقل شده است؛ "زيبايي در سادگي" است. لذا تجملاتي نكردن محوطه و استفاده از مواردي همچون سنگ هاي ورقه اي طبيعي و زيبا، مي تواند در اجراي اين اصل، كمك كننده باشد.

 

خريد سنگ ورقه اي مشكي مشهد

يكي از سنگ هاي با كيفيت و مرغوب كه از معادن موجود در شهر مشهد استخراج خواهد شد، سنگ ورقه اي مشكي مشهد نام دارد. اين خريد سنگ ورقه اي مشكي مشهد خوش رنگ و با كيفيت، داراي مقاومت بسيار بالايي است به صورتي كه در مناطق داراي آب و هواي نسبتا سرد كه دماي هوا به زير صفر درجه سانتي گراد هم مي رسد، قابل استفاده مي باشند.

 

خريد سنگ ورقه اي قهوه اي دماوند

اين سنگ را به دلايلي همچون: داشتن طيف رنگي زيبا، كيفيت و اندازه هاي مختلف، در زمينه هاي متنوعي مورد استفاده قرار مي دهند. براي مواردي همچون: اجراي شومينه و انواع ديوارهاي دكوري، از سنگ قهوه اي ورقه اي دماوند استفاده مي شود. رنگ هاي كرمي تا قهوه اي اين سنگ باعث شده اند در طراحي و اجراي محوطه سازي، از اين سنگ زيبا استفاده شود. 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد